• Wycieczka klas czwartych do Wrocławia

•     Kino, lody, frytki, wizyta w ZOO i wtorek bez lekcji! Na taki dzień długo czekała grupa ponad sześćdziesięciorga uczniów klas czwartych. Przygody Sonica sprawiły, że na twarzach  wszystkich pojawił się szeroki uśmiech, a sala kinowa na wyłączność pozwoliła poczuć się jak VIP.

W ZOO udało nam się zobaczyć pingwinie przedszkole na wybiegu oraz najbardziej ciekawskiego osobnika z Kanału Mozambickiego w Afrykarium, czyli żółwia morskiego-Stefana. Resztkami sił dotarliśmy do tzw. Dziecińca, gdzie mogliśmy nakarmić kózki i owieczki. Udało nam się zredukować stres i zapomnieć o bolących nogach... Wróciliśmy zmęczeni, ale pozytywnie naładowani. Czas zaplanować kolejny wyjazd. Z pozdrowieniami dla dzielnych i grzecznych czwartoklasistów-wychowawczynie.

PS Bardzo dziękujemy Pani Marlence, że towarzyszyła nam podczas wyjazdu jako najlepszy i zamykający szereg opiekun. Liczymy, że następnym razem też zechce z nami pojechać :)

K. Czuchnowska, J. Jakimiuk, A. Lichtańska

• Wycieczka klas 7 do Torunia i Malborka

• W dniach od 23 do 25 maja 2022r. uczniowie klas 7, pod opieka wychowawczyń, wyruszyli na wycieczkę do Torunia i Malborka. W Toruniu mieliśmy okazję pospacerować z przewodnikiem po Starym Mieście, gdzie zobaczyliśmy – staromiejski ratusz i rynek, kościół Św. Ducha, dom Mikołaja Kopernika (z zewnątrz), Krzywą Wieżę, Bramę Mostową, pomnik Mikołaja Kopernika. W toruńskim planetarium obejrzeliśmy film pt.”Kolorowy kosmos”. Spacerowaliśmy Bulwarem Filadelfijskim nad rzeką Wisłą, a w godzinach wieczornych mieliśmy okazję wybrać się na multimedialny pokaz Fontanny Cosmopolis.

Uczestnicy wycieczki wzięli także udział w dwóch warsztatach: wypieku najsłynniejszych korzennych ciasteczek  w jednym z domów piernika oraz wyrobu mydła w Centrum Chemii w Małej Skali. Każdy uczeń miał okazję nie tylko pobawić się w cukiernika, ale także w wytwórcę-kreatora własnego mydełka. Zdobywaliśmy nowe umiejętności poprzez zabawę i eksperymentowanie!

W Malborku wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy jeden z największy gotyckich zespołów zamkowy na świecie. Mieliśmy okazję zobaczyć tam komnaty gościnne, sale rycerskie, dziedzińce zamkowe oraz krzyżacką latrynę. Poznaliśmy również średniowieczne zasady działania systemu ogrzewania podłogowego. Malborska warownia zachwyciła nas. Warto pamiętać, że jest ona wpisana na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO oraz uznawana za największy w Europie zamek z cegły, pod względem kubatury.

Wycieczka do Torunia i Malborka to nie tylko zwiedzanie, to także wspólne pogaduchy, niespanie po nocach, zakupy pamiątek. Nawiązane zostały też nowe znajomości, a może i przyjaźnie?

Oba miasta zaintrygowały i zachwyciły, ale przede wszystkim wzbudziły w wielu chęć powrotu do nich w przyszłości.

Bardzo serdecznie dziękujemy sponsorom: rodzicom uczniów z kl.7a (poczęstunek – pizza i słodycze)  oraz Stowarzyszeniu Edukacja i Technika w Żarach (bilety do planetarium).

Organizatorki: D.Holska, K.Pietrzak, E.Osińska, K.Żołnowska.